Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)

Program Tanımları

Kuruluş

Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'ne bağlı olarak, 1998 - 1999 Öğretim Yılında faaliyete başlamıştır.

Kazanılan Derece

Öğretmen

Kabul ve Kayıt Koşulları

YGS

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Ortaöğretim

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrenciler ortaöğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalılar.

Program Profili

Fen eğitiminde bilgi ve beceri bakımından yüksek sorumluluk sahibi öğretmenler yetiştirmek.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

İlköğretim okullarının ikinci kademesine (6-8) fen ve teknoloji öğretmeni yetiştirmek. Fen Bilgisi Öğretmenliği Programından mezun olanlar, bu kademedeki fen bilgisi derslerini vermektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisansüstü eğitim: yüksek lisans

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

% 40 Arasınav, % 60 Final

Mezuniyet Koşulları

Derslerini başarıyla tamamlamak (153 kredi).

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Göztepe Kampüsü Atatürk Eğitimi Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD Kadıköy/İstanbul 090(216)3459090

Bölüm Olanakları

-

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda öğrenme ortamlarını düzenleyebilir.
  • Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen materyal ve kaynakları kullanabilir.
  • Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirebilir.
  • Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir.
  • Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirebilir.
  • Öğrencilerin bilimsel ve teknolojik kavramları doğru ve etkin kullanmalarını sağlayabilir.
  • Öğrencilere, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki etkileşime ilişkin anlayış kazandırabilir.
  • Özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilir.
  • Alanında deney tasarlama ve uygulayabilir.
  • Uygulanan ölçme aracından elde edilen verileri değerlendirebilir.
  • Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavram ve ilkeleri uygalayabilir.
  • Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilir.
  • Fen öğretimine ilişkin bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilir.
  • Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilir.
  • Mesleği ile ilgili fen ve teknolojideki yenilikleri takip edebilir.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat