Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Program Tanımları

Kuruluş

Program, Marmara Üniversitesi'nin kuruluşu ile 1982 yılında Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'ne bağlı Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı olarak yer almıştır.

Kazanılan Derece

İlk- ve Ortaöğretim Okullarında Fransızca Öğretmeni olarak çalışmaya hak kazanırlar

Kabul ve Kayıt Koşulları

Üniversite sınavında yabancı dil sorularını Fransızca ya da İngilizce cevaplamaları gerekmektedir. İstenen puanı alan öğrenciler hazırlık sınavına girmektedirler. Sınavı geçemeyen öğrenciler Marmara Üniversitesinin Hazırlık bölümünde bir sene okumaktadırlar. Hazırlığı başarıyla tamamlayan öğrenciler Fransızca Dili Eğitimi Bölümünde okuma hakkını kazanırlar.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Yüksek Öğretim Mevzuatına göre formal eğitim yapan kurumumuza yatay geçiş yapan öğrenciler, daha önce diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları aynı veya yakın derslerden muafiyet komisyonu / birim yönetim kurulu kararı ile muaf olabilirler. Erasmus kapsamında bir veya iki dönem yurtdışında eğitimine devam eden öğrencilerin, aldıkları derslerin yine birim yönetim kurulu kararı ile intibakları yapılır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Lisans düzeyindeki 240 kredilik kuramsal ve uygulamalı derslerin başarıyla tamamlanması ve genel başarı not ortalamasının 2,00 ve üzeri olması gerekmektedir. Program içerisinde yer alan zorunlu öğretmenlik uygulaması stajının tamamlanması

Program Profili

Program modüler bir programdır ve Alan bilgisi içeren didaktik ve yöntem derslerinin yanı sıra Meslek Bilgisi, Genel Kültür ve Alan Eğitimi modüllerinden oluşmaktadır. Yabancı Dil olarak Fransızca Eğitimi ve Öğretimi ile ilgili olan tüm alanları kapsamaktadır. Programın eğitim dili Fransızcadır. Avrupa Birliği normları ve Bologna kararları doğrultusunda değerlendirildiğinde modern, çağdaş ve modüler yapısı olan, bütüncül bir program olarak tanımlanabilir. Programda çift ana dal ve yan dal programları uygulanmaktadır. Ayrıca Erasmus+ imkanları bulunmaktadır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Program mezunları, Fransızcanın 1. veya 2. yabancı dil olarak okutulduğu tüm okul öncesi eğitim veren anaokullarında, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında, üniversite hazırlık sınıflarında, dil kurslarında ve benzeri kurumlarda Fransızca öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca, Fransa ve Fransızca konuşulan diğer ülkelerle ticari işbirliği bulunan özel sektörün çeşitli alanlarında çalışabilmektedirler. Turizmin farklı alanlarında görev alabilmekte, medya ve iletişim odaklı kurumlarda istihdam edilebilmekte ve çevirmen olarak iş bulabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezun olan öğrenciler Yüksek Lisans yapma hakkı elde ederler. Eğitim Bilimleri Enstitülerinin Fransızca Öğretmenliği bölümü alanında gerekli şartları sağlamaları halinde ilgili kuruma geçmeye hak kazanırlar.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Her yarıyılda, biri vize diğeri final olmak üzere iki sınav yapılır. Not ortalaması, vize sınavının %40’ı ile final sınavının %60’ı esas alınarak hesaplanır. İlgili sınavlarda başarılı olamayan öğrenciler bütünleme sınavına girebilirler. Geçerli bir nedenle sınava giremeyen öğrenciler, Dekanlık yönetim kurulu kararıyla mazeret sınavına girebilirler.

Mezuniyet Koşulları

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1 sene hazırlık sınıfı dahil olmak üzere toplam 5 seneden oluşmaktadır. Mezun olabilmek için hazırlık sınıfından sonra 8 yarıyıldan oluşan programın tüm derslerinden başarılı olup 4 üzerinden 2 not ortalaması (GANO) ile geçmiş olma şartı aranmaktadır.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Atatürk Eğitim Fakültesi A5 Blok Maltepe İstanbul Program Başkanı Prof. Dr. YAPRAK TÜRKAN TAŞ

Bölüm Olanakları

Programda çift ana dal ve yan dal programları uygulanmaktadır. Ayrıca Erasmus+ imkanları bulunmaktadır.

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Mezunlarımız, düşünerek, irdeleyerek ve kavramlar arasındaki ilişkileri görerek öğrenme/öğretme becerisi kazanırlar.

- Mezunlarımız, farklı bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme yeteneği geliştirirler.

- Mezunlarımız, yabancı dil alanında güncel ve etkili öğretim yöntem ve tekniklerini bilir; bu bilgileri metinler, söylemler ve farklı bağlamlar üzerinde uygulayabilirler.

- Mezunlarımız, ana dili ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları ortaya koyabilir; bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilirler.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Mezunlarımız, Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında C1 düzeyinde yabancı dil becerisine sahip olurlar.

- Mezunlarımız, yabancı dil becerilerinin yanı sıra yaratıcılık, problem çözme, eleştirel dijital okuryazarlık gibi 21.yy becerilerini kazanabilirler.

- Mezunlarımız, hedef dili öğretirken öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir ve sınıf yönetimi becerilerini etkin şekilde kullanabilirler.

- Mezunlarımız, güncel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını etkili şekilde kullanabilir, öğrenci başarısını objektif ve bilimsel kriterlere göre değerlendirebilirler.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Öğrenme Yetkinliği

- Mezunlarımız, çağın gereklerine uygun, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda sürekli kendini geliştiren, yenilikleri takip eden ve etik ilkelere sahip mesleki açıdan donanımlı öğretmenler olarak yetişirler.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Mezunlarımız, ulusal ve uluslararası platformlarda mesleki iletişim ve paylaşımlarda bulunabilirler.

- Mezunlarımız, dil aracılığıyla kültür içi ve kültürlerarası edebiyat ve toplumsal konulara ilişkin duyarlılık, empati ve etkili iletişim becerileri kazanırlar.

Alana Özgü Yetkinlik

- Mezunlarımız, bilgi güvenliği ve etik ilkelere uygun olarak eğitim teknolojilerini, yapay zekâ araçlarını, online eğitim platformlarını ve uzaktan eğitim programlarını kullanabilirler.

  • Mezunlarımız, çağın gereklerine uygun, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda sürekli kendini geliştiren, yenilikleri takip eden ve etik ilkelere sahip mesleki açıdan donanımlı öğretmenler olarak yetişirler.
  • Mezunlarımız, Avrupa Ortak Çerçeve Programı kapsamında C1 düzeyinde yabancı dil becerisine sahip olurlar.
  • Mezunlarımız, bilgi güvenliği ve etik ilkelere uygun olarak eğitim teknolojilerini, yapay zekâ araçlarını, online eğitim platformlarını ve uzaktan eğitim programlarını kullanabilirler.
  • Mezunlarımız, yabancı dil becerilerinin yanı sıra yaratıcılık, problem çözme, eleştirel dijital okuryazarlık gibi 21.yy becerilerini kazanabilirler.
  • Mezunlarımız, düşünerek, irdeleyerek ve kavramlar arasındaki ilişkileri görerek öğrenme/öğretme becerisi kazanırlar.
  • Mezunlarımız, farklı bilgi alanları arasında bağlantı kurabilme yeteneği geliştirirler.
  • Mezunlarımız, yabancı dil alanında güncel ve etkili öğretim yöntem ve tekniklerini bilir; bu bilgileri metinler, söylemler ve farklı bağlamlar üzerinde uygulayabilirler.
  • Mezunlarımız, ana dili ile yabancı dil arasındaki ortak ve farklı dilbilgisel/dilbilimsel yapıları ortaya koyabilir; bu benzerlik ve farklılıklardan yabancı dil öğretiminde yararlanabilirler.
  • Mezunlarımız, hedef dili öğretirken öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir ve sınıf yönetimi becerilerini etkin şekilde kullanabilirler.
  • Mezunlarımız, ulusal ve uluslararası platformlarda mesleki iletişim ve paylaşımlarda bulunabilirler.
  • Mezunlarımız, güncel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını etkili şekilde kullanabilir, öğrenci başarısını objektif ve bilimsel kriterlere göre değerlendirebilirler.
  • Mezunlarımız, dil aracılığıyla kültür içi ve kültürlerarası edebiyat ve toplumsal konulara ilişkin duyarlılık, empati ve etkili iletişim becerileri kazanırlar.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat