Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İÖ)

Program Tanımları

Kuruluş

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde 1998 yılında kurulmuş ve 1998-1999 eğitim-öğretim yılında öğrenci almaya başlamıştır. İlköğretim 2. kademeye matematik öğretmeni yetiştirmek amacıyla Matematik-Fen puanıyla öğrenci alan dört yıllık bir Anabilim Dalıdır. İlköğretim anabilim dalında, ilköğretim matematik öğretmenliği yüksek lisans programı 2000-2001 öğretim yılında, doktora programı 2002-2003 öğretim yılında Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak açılmıştır. Halen Anabilim Dalına devam eden 400 öğrenci ve öğretim kadrosunda ise 7 öğretim elemanı bulunmaktadır.

Kazanılan Derece

İlköğretim II.Kademe Matematik Öğretmenliği

Kabul ve Kayıt Koşulları

ÖSYM Tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavında(LYS) Matematik Fen 1 (MF-1) puan türünde yeterli puanı almak. Marmara Üniversitesi tarafından yabancı uyruklu öğrenciler için yapılan MÜYÖS;ten yeterli puanı almak.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

T.C. yüksek öğrenimle ilgili yasa ve yönetmelikler esas alınarak sadece resmi öğrenim tanınmaktadır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrenciler ortaöğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır.

Program Profili

Anabilim Dalımız vizyon olarak Türkiye’nin her yerinde başarılı olacak, öğrenmeyi ve öğretmeyi iyi bilen ve bu işi severek yapan, öğretmenler yetiştirerek, eğitimin, toplumsal refaha dönüşmesine öncülük etmeyi benimsemiştir. Üniversiteye giriş sınavları ile aldığımız öğrenciler için YÖK tarafından belirlenen 4 yıllık program uygulanmakta olup eğitim dili Türkçe'dir. ( Lisans programı için; http://aef.marmara.edu.tr/bolum/120202/sayfa/3258/lisans-programi )

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Lisansüstü Eğitim için adaylardan lisans diploması ile birlikte ÖSYM tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı(ALES) sonuç belgesi istenmektedir. Ayrıca adaylara alanla ilgili bilimsel yazılı ve sözlü sınav yapılmaktadır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisansüstü Eğitim için adaylardan lisans diploması ile birlikte ÖSYM tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı(ALES) sonuç belgesi istenmektedir. Ayrıca adaylara alanla ilgili bilimsel yazılı ve sözlü sınav yapılmaktadır.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

İlgili sınav-başarı yönetmeliklerine (bkz. http://www.marmara.edu.tr/dosya/mevzuat/yeni/mu_yonerge_basari_degerlendirme_v43.pdf) göre; Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, yarıyıl içi çalışma (ara sınav, proje, seminer, kısa sınav, ödev, vs.) %40, ve yarıyıl sonu sınavı ise % 50 katkı yapar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DD ve DC alanlar şartlı geçmiş, FF ve FD alanlar başarısız sayılırlar.

Mezuniyet Koşulları

Ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini ilgili yönetmelik (bkz. http://www.marmara.edu.tr/dosya/mevzuat/yeni/mu_yonerge_basari_degerlendirme_v43.pdf) hükümlerine göre başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (GANO) 2,00 veya daha yüksek olan öğrenciler ilköğretim matematik öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Program Başkanı: Doç. Dr. Sare ŞENGÜL E-mail: zsengul@marmara.edu.tr AKTS/DS Koordinatörü: Arş. Gör. Emine GÜlen ULUSOY E-mail: gulen.ulusoy@marmara.edu.tr Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı. Göztepe Kampüsü 34722 / Kadıköy - İstanbul/TÜRKİYE Tel: +90 216 345 90 90 Dah. 283-284 Fax: +90 216 338 80 60 Web Adresi: http://aef.marmara.edu.tr/bolum/120202/matematik-ogretmenligi

Bölüm Olanakları

MEB'e bağlı okullarda ilköğretim kademesinde matematik öğretmenliği

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal, Olgusal

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Öğretim sürecini planlama, etkinlik yapma ve uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olma

- Rehberlik yapma ve yönlendirme becerisi

- Ana dilde yazılı ve sözlü sunum yapabilme

- Matematik bilgileri günlük hayat problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve uygulama becerisi

- Matematik problemlerini tanımlama, modelleme ve farklı problem çözme stratejilerini kullanma becerisine sahip olma

- Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilme

- Analiz ve sentez yaparak tüme varım ve tümden gelim yaklaşımı ile düşünme becerilerine sahip olma

- Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli olma, öz güven, öz düzenleme becerilerine sahip olma ve bu özellikleri geliştirebilme

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Öğrenme Yetkinliği

- Temel bilgisayar becerilerine sahip olma

- Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma

- İnsan haklarına uygun davranarak demokratik bir öğrenme ortamı hazırlama

- Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilme

- Matematik kavram ve genellemeleri anlama, birbiriyle ilişkilendirme ve bunları kullanarak akıl yürütme becerisi

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Matematiğin önemini ve değerini takdir ederek, bu alanda entelektüel meraka sahip olma ve geliştirme

Alana Özgü Yetkinlik

- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı, mesleğini severek yapma

  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı, mesleğini severek yapma
  • Öğretim sürecini planlama, etkinlik yapma ve uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olma
  • Rehberlik yapma ve yönlendirme becerisi
  • Temel bilgisayar becerilerine sahip olma
  • Ana dilde yazılı ve sözlü sunum yapabilme
  • Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
  • İnsan haklarına uygun davranarak demokratik bir öğrenme ortamı hazırlama
  • Matematik bilgileri günlük hayat problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve uygulama becerisi
  • Matematik problemlerini tanımlama, modelleme ve farklı problem çözme stratejilerini kullanma becerisine sahip olma
  • Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilme
  • Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilme
  • Analiz ve sentez yaparak tüme varım ve tümden gelim yaklaşımı ile düşünme becerilerine sahip olma
  • Matematik kavram ve genellemeleri anlama, birbiriyle ilişkilendirme ve bunları kullanarak akıl yürütme becerisi
  • Matematiğin önemini ve değerini takdir ederek, bu alanda entelektüel meraka sahip olma ve geliştirme
  • Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli olma, öz güven, öz düzenleme becerilerine sahip olma ve bu özellikleri geliştirebilme
  • Öğrencilerinin matematiğe ve problem çözmeye yönelik olumlu tutum ve inançlara sahip olmasını sağlama

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat