Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Program Tanımları

Kuruluş

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 03 Temmuz 1992 tarih ve 3837 sayılı Kanunla kurulmuştur.

Kazanılan Derece

Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programından başarıyla mezun olan öğrenciler Fransız Dili Eğitimi alanında uzman olmaktadırlar.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Yüksek Lisans Programına kabul edilmek için, Fransızca Öğretmenliği, Fransız Dili Edebiyatı ve Fransızca Mütercim Tercümanlık bölümlerinden mezun olmak ve ALES sınavından en az 55 puan almış olmak gerekmektedir. Başvuru sonrası bilim sınavı ve sözlü sınav yapılmaktadır. Tezli yüksek lisans programlarında; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet/transkript not ortalamasının en az %20’si, mesleki bilgi değerlendirme sınavının %20’si, mülakat sınavının %10’u dikkate alınarak başarı notu hesaplanır

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Yüksek Öğretim Mevzuatına göre Yüksek Lisans Programı formal eğitim olarak tanımlanmıştır. Dikey geçiş veya yatay geçiş yapan öğrenciler, daha önce diğer Yükseköğretim kurumlarından aldıkları aynı veya yakın derslerden muafiyet kurulu kararı ile muaf olabilirler. Muaf oldukları dersler dışındaki derslere girmekle yükümlüdürler.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı iki yıl olarak düzenlenmiştir. Birinci yıl teorik ve uygulamalı dersler içermektedir. İkinci yıl ise tez çalışması yapılmaktadır. Birinci yılın ders programı teorik ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Buna göre birinci dönem dört, ikinci dönem beş ders yer almaktadır. Her dönem 12 kredi ve 30 ECTS puanı alınması zorunludur. Teorik dersler Dil Bilim, Dil Edinimi, Edebiyat Bilim ve Yabancı Dil Yöntemi alanlarını kapsamaktadır. Uygulamalı dersler ise bilimsel araştırma yöntemleri ve seminer konularından oluşmaktadır. Derslerin değerlendirmesi ise Doğrudan Dönüşüm Sistemine göre %40 ara sınav ve %60 final sınavı için geçerli olan oranlara göre yapılmaktadır. Dönem sonu ortalama başarı puanı ise en az 2, 50 puan olması gerekmektedir.

Program Profili

Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı iki yıllık bir programdır. Birinci eğitim yılında teorik dersler yer almakta, ikinci eğitim yılında ise tez hazırlanmaktadır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programından başarıyla mezun olan Öğrenciler, İlk ve Ortaöğretim Okullarında Fransızca öğretmeni olarak çalışabilirler. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığının ve Yüksek Öğretim Kurumlarının çeşitli birimlerinde farklı görevlerde yer alabilirler. Bunun dışında, yüksek lisansı bitirdikten ve gerekli koşulları sağladıktan sonra üniversitede araştırma görevlisi ya da öğretim görevlisi olarak göreve başlayabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

0

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği bölümünde verilen derslerin değerlendirmesi doğrudan dönüşüm sistemine göre %40 ara sınav ve %60 final sınavı için geçerli olan oranlara göre yapılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Mezun olabilmek için 1 yıllık ders aşamasını tamamladıktan sonra yüksek lisans tez hazırlanmalı ve hazırlanan tez jüri önünde savunulmalıdır. Bu süreçten sonra öğrenci mezun olmaya ve yüksek lisans diploması almaya hak kazanmış olur.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Program Başkanı Prof. Dr. Yaprak Türkân YÜCELSİN TAŞ Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı A5 Blok 205 Aydınevler Maltepe Yerleşkesi

Bölüm Olanakları

0

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Analitik, eleştirel düşünme kazandırılması
  • Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması
  • Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesi
  • Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması
  • Yabancı Dil Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması
  • Yabancı Dil Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulayabilmesi
  • Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması
  • Ana dil ile yabancı dilin dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenmesi; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanılması
  • Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilmesi
  • Eğitimde ulusal ve uluslararası çağdaş konular hakkında bilgi kazandırılması
  • Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışması yapabilmesi
  • Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat