Oluşturulan hipotezlere çözüm önerme ve çözümünü bilimsel ve istatistiksel işlemlerle
Matematiksel problem çözme becerisine sahip olma ve bu beceriyi akademik çalışmalarda kullanabilme
Sosyal öğrenme çevresi” ve “matematiksel dili ” kullanarak ortak bilimsel kültür oluşturabilmenin gereğini bilir ve öğrenme sürecini bu amaç doğrultusunda planlama
“Soyut bilginin somutlaştırılması (reification)” sürecinin bilimsel gelişim süreci hakkında bilgi sahip olduğunu gösterir ve sürecinin gerçekleşebileceği aşamaları bilimsel yollarla gözlemleyebilme
Öğretmen ve bilgi kapsamında pedagojik bilginin doğasını yorumlama
Öğrenme ve öğretme teorileri” ışığında matematiksel güzelliğin farkına varıp bunu yaşatma
Matematik eğitiminde yabancı dilde yapılan çalışmaları araştırma, takip edebilme, onları analiz – sentez yapabilme ve yorumlayabilme
Bilim, bilim felsefesi ve bilim tarihi bilincine sahip olma
Matematiğin tarihsel gelişimi” hakkında bilgiye sahip olarak bu bilgisini çalışmalarına yansıtma
Matematik öğretiminde yapılan alternatif değerlendirme yöntemlerini bilme ve
Bilimsel etiğin ne olduğunu bilir ve her alanda uygulama
Bilimsel çalışmanın ne kadar emek ürünü olduğunu değerlendirerek emeğe saygı duyar ve bilime yeteri kadar emek veren ve vermeyenleri objektif bir bakış açısı ile değerlendirebilme
Bilimsel literatürü takip ederek ana dilde ve yabancı dilde bilimsel materyal hazırlama
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi sergileme
Akademisyen olma yeterliliğine, öz güvene ve öz düzenleme becerilerine sahip olma