Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe Eğitimi

Program Tanımları

Kuruluş

2002

Kazanılan Derece

Bölümümüz Türkçe Eğitimi doktora programını başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci "Bilim Doktoru" unvanı ile mezun olmaktadır.

Kabul ve Kayıt Koşulları

ALES, ÜDS, Transkript, Bilimsel Değerlendirme ve Mülakat.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Yüksek lisans.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Teorik ve pratik çalışmaların başarıyla tamamlanması.

Program Profili

Akademik yeterliliğe sahip bireyler yetiştirmek.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

MEB'e bağlı lise ve dengi kurumlarda doktor Türkçe öğretmeni olarak görev yapma olanakları bulunmaktadır. Yüksekokullarda okutmanlık, Yabancılara Türkçe öğretimi merkezlerinde, üniversitelerde araştırma görevliliği, okutmanlık, öğretim görevliliği, öğretim üyeliği.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Doktoradan mezun olan öğrencilerimiz, çeşitli yükseköğretim kurumlarında öğretim üyeliğine devam edebilir.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

%40 Ara sınav, %60 Final. Uzun cevaplı sınavlar.

Mezuniyet Koşulları

Güz dönemi 30, bahar dönemi 30 olmak üzere toplamda 60 kredilik dersleri ve tez sunumunu süresi içerisinde başarı ile tamamlamak.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı.

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Prof. Dr. Latif Beyreli beyreli@marmara.edu.tr Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programı, Göztepe-Kadıköy/İstanbul Tel: 0216/3459090

Bölüm Olanakları

Kütüphane, çalışma odaları, internet, online dijital kaynaklar.

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda yeni öğrenme ortamları tasarlar.
  • Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir.
  • Öğrenmenin doğasına ilişkin gelişmeleri analiz eder.
  • Eğitim sistemlerinin kültürel ve sistem yapılarını araştırır.
  • Alanı ile ilgili gerekli literatürü ve araştırma ortamını sağlayarak verileri değerlendirir.
  • Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda savunur.
  • Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak düzenler.
  • Dili doğru bir şekilde kullanır ve kullanılmasını tavsiye eder.
  • Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.
  • Dil uzmanı olarak yalnızca aktarıcı değil bir araştırmacı olarak ilin inceliklerini keşfetmeye çalışır.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat