Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik

Program Tanımları

Kuruluş

1983-1984 güz yarıyılında Fen Bilimleri Enstitüsünde eğitime başlamıştır.

Kazanılan Derece

Matematikte Yüksek Lisans.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lisans derecesine sahip olmak. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Kabul Sınavı (ALES)'nda 100 üzerinden en az 60 puan almış olmak. Detaylar ve güncel değişiklikler için lütfen enstitü sayfasına bakınız.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Program Matematik ve Matematik Eğitimi alanlarında yüksek lisans öğrenimi görmüş öğrencilere açıktır. Formal.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Adayın yeterlilik puanı, a. ALES puanının %50'sinin; b. Mesleki Değerlendirme puanının %30'unun; c. %50 mülakat, %20 Ağırlıklı Mezuniyet Notu, %30 yabancı dil olmak üzere belirlenen Toplam Mülakat puanının %20'sinin toplanmasıyla hesaplanır ve en az 100 üzerinden 60 olmalıdır. Bu koşulu sağlayan adaylar en yüksek puana göre sıralanır ve kontenjana göre programa kabul edilirler. Detaylar ve güncel değişiklikler için lütfen enstitü sayfasına bakınız.

Program Profili

Program iki bölümden oluşmaktadır. Dersler ve DoktoraTezi. Dersler Matematik disiplinine yönelik konuları etraflı inceleyen alanları içermektedir. Teorik ve Uygulamalı Matematik. Bölümdeki araştırma grupları uluslararası alanda tanınmış, bilimsel dergilerde çok sayıda yayın yapmaktadırlar. Bu araştırma alanları, Topoloji, Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi , Geometri, Uygulamalı Matematik, Cebir ve Sayılar Teorisi ve Matematiğin temelleri ve Matematik Mantık dır. Bölüm öğretim üyeleri uluslararası düzeyde tanınmış bilim adamlarından oluşur. Başarılı Doktora öğrencileri Erasmus öğrenci değişim program ile yurtdışındaki tanınmış üniversitelerde eğitim almaya teşvik edilmektedir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Mezunlar akademik hayata devam edebilecekleri gibi Pedagojik Formasyon sertifikası alınmasıyla devlet veya özel sektöre ait okullarda Matematik Öğretmeni olarak, ayrıca bankacılık sektöründe ve bilgisayar alanında da programcı olarak çalışabilmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlar akademik hayata devam edebilecekleri gibi Pedagojik Formasyon sertifikası alınmasıyla devlet veya özel sektöre ait okullarda Matematik Öğretmeni olarak, ayrıca bankacılık sektöründe ve bilgisayar alanında da programcı olarak çalışabilmektedir.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her dersin başarı notu en az 100 üzerinden 65 olmalıdır. Başarı notu, yarıyıl içi sınavının %50'si ile final sınavının %50'sinin toplamıdır. Öğrenci derslerin ez az %70'ine devam etmelidir. Aksi halde dersi ertesi yıl tekrar alır. Seminer ve Yüksek Lisans tezi için puansız S ve U notları verilir. S, başarılı olan, U, başarısız olan öğrenciler içindir. Öğrencilerin yarıyıl içi aldıkları derslerin başarı notlarının kredi saatlerinin toplamının toplam alınan kredi saatine bölünmesi ile yarıyıla ait ağırlıklı not ortalaması elde edilir (GPA). Toplam Ağırlıklı Not Ortalamsı (CGPS) sözü geçen dönem sonuna kadar alınan dersleri içine alan toplam ağırlıklı not ortalamasıdır. Benzer tarzda hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler en az 21 kredi saatlik ders ve kredisiz bir seminer dersini alarak başarı ile tamamlamak ve bir Yüksek Lisans tezini hazırlayarak başarı ile savunmak zorundadırlar. Kazanılan 21 kredi saatinin en az 6 kredi saati Zorunlu dersler tarafından karşılanmalıdır. Öğrenciler tezleri ile ilgili bir Seminer vermek zorundadırlar. Öğrenciler tez çalışmaları sırasında her yarıyıl kredisiz teorik Uzmanlık Alan derslerini alarak başarılı olmalıdırlar.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Program Başkanı Prof. Dr. Uğur ŞENGÜL (Bölüm Başkanı) Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü Fen Fakültesi Matematik Bölümü 34722 Göztepe-İstanbul. usengul@marmara.edu.tr

Bölüm Olanakları

Bilgisayar laboratuvarı

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Matematik Lisans eğitimi boyunca öğrenilen kavram, yöntem ve bilgileri gereğince kullanıp geliştirme

- Özgün bir çözüm amaçlanmasa bile, lisansüstü eğitiminin doktora eğitimini öncellemesi nedeniyle, mutlaka çağdaş ve modern Matematik'in önemli bir konu ya da probleminin seçilmesine özen gösterilmesi,

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Lisansüstü tezindeki konuya ilişkin temel kitap ve makalelere erişebilmek için kitaplıklarda ve internette yeterli kaynak araştırması yapabilme becerisi kazanmak,

- Sözü edilen kitap ve makalelerdeki kavram, yöntem ve çoğu ayrıntılı biçimde anlatılmayan kanıtlamaları kavrayabilme becerisini geliştirme,

- Belirli sürelerde tez danışmanına okuduklarını kavradığını sözel anlatımlarla kanıtlamak,

- Tez yazımının, yararlanılan makaleleri ve kitap bölümlerini ard arda getirip yazma biçiminde değil, organik bir örneklilik ve gelişimsel anlatabilme becerisi edinmek

- Yazılan tezin alanında, önceden ortaya atılıp çözüme kavuşturulmamış açık soru ve sorularla, yazılan tez arasında bağlantı ve çıkarsamalar yapabilme becerisi kazanmak,

- Tez konusundaki kavramların arasında olası yeni ilişkileri sorgulayabilme becerisi kazanır.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Kaynak kitap ve makalelerdeki bilgilerin tezle ilgili olanlarını, sınıflayıp ayrıştırarak, çözümsel düşünebilme yetisini yansıtacak biçimde uygun bir anlatım ve yazım tekniği geliştirme

- Çalışma konusunda diğer bilim insanlarına fikirlerini sunabilme, onlarla tartışabilme, fikir yürütebilme yeteneği elde etmeye başlar.

Öğrenme Yetkinliği

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Alana Özgü Yetkinlik

  • Matematik Lisans eğitimi boyunca öğrenilen kavram, yöntem ve bilgileri gereğince kullanıp geliştirme
  • Özgün bir çözüm amaçlanmasa bile, lisansüstü eğitiminin doktora eğitimini öncellemesi nedeniyle, mutlaka çağdaş ve modern Matematik'in önemli bir konu ya da probleminin seçilmesine özen gösterilmesi,
  • Lisansüstü tezindeki konuya ilişkin temel kitap ve makalelere erişebilmek için kitaplıklarda ve internette yeterli kaynak araştırması yapabilme becerisi kazanmak,
  • Sözü edilen kitap ve makalelerdeki kavram, yöntem ve çoğu ayrıntılı biçimde anlatılmayan kanıtlamaları kavrayabilme becerisini geliştirme,
  • Belirli sürelerde tez danışmanına okuduklarını kavradığını sözel anlatımlarla kanıtlamak,
  • Kaynak kitap ve makalelerdeki bilgilerin tezle ilgili olanlarını, sınıflayıp ayrıştırarak, çözümsel düşünebilme yetisini yansıtacak biçimde uygun bir anlatım ve yazım tekniği geliştirme
  • Tez yazımının, yararlanılan makaleleri ve kitap bölümlerini ard arda getirip yazma biçiminde değil, organik bir örneklilik ve gelişimsel anlatabilme becerisi edinmek
  • Yazılan tezin alanında, önceden ortaya atılıp çözüme kavuşturulmamış açık soru ve sorularla, yazılan tez arasında bağlantı ve çıkarsamalar yapabilme becerisi kazanmak,
  • Tez konusundaki kavramların arasında olası yeni ilişkileri sorgulayabilme becerisi kazanır.
  • Çalışma konusunda diğer bilim insanlarına fikirlerini sunabilme, onlarla tartışabilme, fikir yürütebilme yeteneği elde etmeye başlar.
ULUSAL DÜZEY YETERLİLİKLERİ
7. DÜZEY (YÜKSEK LİSANS)
ULUSAL ALAN YETERLİLİKLERİ
(46-Matematik ve İstatistik)
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.

- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.

- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.

- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.

- Matematik Lisans eğitimi boyunca öğrenilen kavram, yöntem ve bilgileri gereğince kullanıp geliştirme

- Özgün bir çözüm amaçlanmasa bile, lisansüstü eğitiminin doktora eğitimini öncellemesi nedeniyle, mutlaka çağdaş ve modern Matematik'in önemli bir konu ya da probleminin seçilmesine özen gösterilmesi,

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme

- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.

- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

- Lisansüstü tezindeki konuya ilişkin temel kitap ve makalelere erişebilmek için kitaplıklarda ve internette yeterli kaynak araştırması yapabilme becerisi kazanmak,

- Sözü edilen kitap ve makalelerdeki kavram, yöntem ve çoğu ayrıntılı biçimde anlatılmayan kanıtlamaları kavrayabilme becerisini geliştirme,

- Belirli sürelerde tez danışmanına okuduklarını kavradığını sözel anlatımlarla kanıtlamak,

- Tez yazımının, yararlanılan makaleleri ve kitap bölümlerini ard arda getirip yazma biçiminde değil, organik bir örneklilik ve gelişimsel anlatabilme becerisi edinmek

- Yazılan tezin alanında, önceden ortaya atılıp çözüme kavuşturulmamış açık soru ve sorularla, yazılan tez arasında bağlantı ve çıkarsamalar yapabilme becerisi kazanmak,

- Tez konusundaki kavramların arasında olası yeni ilişkileri sorgulayabilme becerisi kazanır.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.

- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

- Kaynak kitap ve makalelerdeki bilgilerin tezle ilgili olanlarını, sınıflayıp ayrıştırarak, çözümsel düşünebilme yetisini yansıtacak biçimde uygun bir anlatım ve yazım tekniği geliştirme

- Çalışma konusunda diğer bilim insanlarına fikirlerini sunabilme, onlarla tartışabilme, fikir yürütebilme yeteneği elde etmeye başlar.

Öğrenme Yetkinliği

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.

- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.

- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Alana Özgü Yetkinlik

- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.

- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.

- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.

Müfredat

Müfredat