Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Program Tanımları

Kuruluş

Hakla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, bu alanda akademik eğitim almış işgücü talebinin artması üzerine 1989 yılında kurulmuştur. Bölüm; Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım, Kişilerarası İletişim ve Araştırma Yöntemleri Anabilim Dallarında %30 İngilizce eğitim vermektedir.

Kazanılan Derece

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Programa öğrenci kabulü ÖSYMce yapılan merkezi sınav ile yapılmaktadır.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiyede örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Marmara Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve zorunlu stajı tamamlamak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Program Profili

Program, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında görev yapabilecek bilgi, beceri, yetenek ve deneyime sahip, kişilerarası ve kurumsal iletişim sürecini yönetmeyi başarabilen, iletişim etiğinin değerlerini özümsemiş, ulusal ve uluslararası alanda mesleğe ilişkin değişim ve gelişmelerin farkında olan ve alanına uyarlayabilen, bilgi-iletişim teknolojileri ile ilgili yeterliliklere sahip, çağdaş ve analitik düşünebilen çok yönlü halkla ilişkiler uygulamacıları yetiştirmektedir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Bölüm mezunları kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Günümüzde hemen her kuruluşun bünyesinde yer alan "Halkla İlişkiler" birimlerinde görev alan bölüm mezunları, ayrıca reklam ajanslarında ve gazetelerin ilan-reklam servislerinde görev yapmakta, halkla ilişkiler büroları ve reklam ajansları kurup işletmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler Ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir.

Mezuniyet Koşulları

Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Ebru Özgen Adres: Eğitim Mh. Fahrettin Kerim Gökay Cd. MÜ Göztepe Yerleşkesi Göztepe, Kadıköy/İstanbul Tel: 0 216 777 20 00

Bölüm Olanakları

Kurumsal İletişim: Bir bütün olarak kurumun itibarının yönetilmesi – Pazarlama Odaklı İletişim: Kurumun farklı ürün, hizmet ve markalarının satış ve pazarlama faaliyetlerine destek olmak amacına hizmet edecek iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi – Medya İlişkileri: Kurum ve markanın medya ile ilişkilerinin planlanması, sürecin yönetilmesi – Mevcut ve Potansiyel Çalışanlara Yönelik Bir İşveren Markası Oluşturulması: Kaliteli insan kaynağını kurumda tutabilmek ve iyi insan kaynağını kuruma çekebilmek için bir işveren olarak kurumsal markanın yönetilmesi – Yatırımcı İlişkileri: Kurum ya da markanın yatırımcı çekebilmesi ve mevcut yatırımcılarla ilişkilerini sürdürebilmek adına iletişim süreçlerinin yönetilmesi – Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yönetimi: Kurum ya da marka adına kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerinin belirlenmesi, kampanyaların planlanması ve bu alana dair tüm iletişimin yönetilmesi – Sürdürülebilirlik İletişimi: Kurum ya da markanın ekonomik, sosyal ve toplumsal sürdürülebilirlikle ilgili faaliyetlerinin paydaşlar bazında iletişiminin sağlanması – Kurum içi İletişim: Kurumsal verimliliği ve çalışan bağlılığını arttırabilmek amacıyla kurum içindeki iletişim süreçlerinin yönetilmesi – Sponsorluk Süreçleri ve İletişimi: Kurum ya da markanın yürüteceği sponsorluk alanlarının belirlenmesi, sürecin planlanması ve iletişimin yönetilmesi – Etkinlik Yönetimi: (fuarlar, festivaller, toplantılar, organizasyonlar) Kurumun bilinirliğini arttıracak, paydaşlarıyla ilişkilerini geliştirecek, pazarlama ve satış departmanlarını destekleyecek organizasyon süreçlerinin yönetilmesi – Kriz İletişimi: Kurum ya da markanın iş süreçlerini ve itibarını olumsuz şekilde etkileyebilecek krizlerin öngörülmesi ve önlenmesi, olası krizlere yönelik kriz iletişim planlarının geliştirilmesi ve kriz sırasında kurum/marka itibarını koruyacak şekilde kriz iletişiminin yönetilmesi – Dijital İletişim: Kurum/markanın dijital dünyada ve sosyal medya platformlarındaki iletişiminin planlanması ve yönetilmesi

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Halkla İlişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin tarihsel gelişim süreci içerisinde oluşturulmuş kuram ve modellerini açıklar.

- Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında edindiği teorik bilgiyi pratikte kullanır.

- Halkla İlişkiler ve tanıtımın etkili iletişim, kamuoyu oluşturma, sosyal sorumluluk, kurumsal iletişim, dijital iletişim, kriz yönetimi, itibar yönetimi, kamusal iletişim, sağlık iletişimi ve kamu diplomasisi gibi alanlarla ilişkisini açıklar.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Halkla ilişkiler ve tanıtımda araştırma, planlama, ölçme ve değerlendirme aşamalarını tasarlar ve uygular.

- Stratejik iletişim yönetimine ilişkin, medya planlaması, medya stratejisi ve mesaj stratejileri oluşturur.

- Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurarak etkili sunum yapar.

- Siyasal iletişim ve lobiciliğe dair kampanya ve projeleri planlayıp yönetir.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Liderlik bakış açısıyla kriz ve risk yönetir.

- Zaman yönetimini etkili bir biçimde yürüterek, stratejik iletişim yönetimini uygular.

Öğrenme Yetkinliği

- Halkla ilişkiler ve tanıtım uygulamalarını eleştirel bir yaklaşımla analiz eder.

- İletişim alanındaki yenilikleri takip ederek, bu yenilikler kapsamında içerikler oluşturur ve uygular.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Paydaşlarla ve karar alıcılarla karşılıklı iletişimi geliştirir veya yeniden düzenler.

- Toplumsal gereksinimleri ve gelişmeleri yakından takip ederek, BM sürdürülebilir kalkınma amaçları ve diğer sürdürülebilirlik araçları kapsamında analiz eder ve değerlendirir.

- İletişim yönetimi süreçlerinde ırkçı, cinsiyetçi, nefret söylemi içeren her türlü ayrımcı söylem ve uygulamaları sorgular.

Alana Özgü Yetkinlik

- Halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili güncel uluslararası ve ulusal mevzuatı, mesleki örgütlenmeleri ve etik ilkeleri takip eder.

- Medya profesyonelleri ile etik ve etkili iletişim kurar.

- Medya içeriğini medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık becerileriyle ilişkilendirerek yorumlar.

  • Halkla İlişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin tarihsel gelişim süreci içerisinde oluşturulmuş kuram ve modellerini açıklar.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında edindiği teorik bilgiyi pratikte kullanır.
  • Halkla İlişkiler ve tanıtımın etkili iletişim, kamuoyu oluşturma, sosyal sorumluluk, kurumsal iletişim, dijital iletişim, kriz yönetimi, itibar yönetimi, kamusal iletişim, sağlık iletişimi ve kamu diplomasisi gibi alanlarla ilişkisini açıklar.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtımda araştırma, planlama, ölçme ve değerlendirme aşamalarını tasarlar ve uygular.
  • Stratejik iletişim yönetimine ilişkin, medya planlaması, medya stratejisi ve mesaj stratejileri oluşturur.
  • Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurarak etkili sunum yapar.
  • Siyasal iletişim ve lobiciliğe dair kampanya ve projeleri planlayıp yönetir.
  • Liderlik bakış açısıyla kriz ve risk yönetir.
  • Zaman yönetimini etkili bir biçimde yürüterek, stratejik iletişim yönetimini uygular.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım uygulamalarını eleştirel bir yaklaşımla analiz eder.
  • İletişim alanındaki yenilikleri takip ederek, bu yenilikler kapsamında içerikler oluşturur ve uygular.
  • Paydaşlarla ve karar alıcılarla karşılıklı iletişimi geliştirir veya yeniden düzenler.
  • Toplumsal gereksinimleri ve gelişmeleri yakından takip ederek, BM sürdürülebilir kalkınma amaçları ve diğer sürdürülebilirlik araçları kapsamında analiz eder ve değerlendirir.
  • İletişim yönetimi süreçlerinde ırkçı, cinsiyetçi, nefret söylemi içeren her türlü ayrımcı söylem ve uygulamaları sorgular.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili güncel uluslararası ve ulusal mevzuatı, mesleki örgütlenmeleri ve etik ilkeleri takip eder.
  • Medya profesyonelleri ile etik ve etkili iletişim kurar.
  • Medya içeriğini medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık becerileriyle ilişkilendirerek yorumlar.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat