Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - İslam Ekonomisi ve Finansı Enstitüsü - İslam Ekonomisi ve Finansı

Program Tanımları

Kuruluş

17 Nisan 2019 tarih ve 30749 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 967 nolu Cumhurbaşkanı kararı ile kurulan Marmara Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Enstitüsü (MÜİSEF) de ekonomi ve finans alanlarında çalışmalar yaparak küresel anlamda İslam’ın öngördüğü prensip ve değerlere uygun bir ekonomik sistemin geliştirilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Doktora

Kabul ve Kayıt Koşulları

Doktora programlarına başvuracak adayların yüksek lisans derecesine sahip olmaları veya koşullu ön kabul için yüksek lisans öğrenimlerinin son yarıyılında öğrenci olmaları gerekir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Başka Yükseköğretim Kurumlarında Tezli Yüksek Lisans veya Doktora kaydı olanların Enstitümüze kesin kayıt yaptırmadan önce mevcut kayıtlarını sildirmeleri gerekmektedir. Tezsiz yüksek lisans programları hariç, aynı anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.

Program Profili

İslam Ekonomisi ve Finansı Tezli Doktora Programı, iki dönem ders ve dört dönem tez yazım aşaması olmak üzere toplam altı dönemlik bir programdır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Program yeni açıldığından dolayı henüz herhangi bir mezunun istihdam profil örneği bulunmamaktadır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

0

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Yazılı sınav, Sözlü sınav, Ödevler, Kompozisyon (kısa makale) yazımı, Performans ödevleri, Sunumlar, Projeler.

Mezuniyet Koşulları

Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Enstitüsü, Türkiye'nin en büyük üniversitelerinden biri olan Marmara Üniversitesi bünyesinde kurulmuş, finans sektörü içerisinde yer alan Borsa İstanbul, Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB) gibi kurumların desteği ile faaliyetlerine devam edecek bir yüksek öğrenim kurumudur.

Bölüm Olanakları

Marmara Üniversitesi İslam Ekonomisi ve Finansı Enstitüsü, Türkiye'nin en büyük üniversitelerinden biri olan Marmara Üniversitesi bünyesinde kurulmuş, finans sektörü içerisinde yer alan Borsa İstanbul, Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB) gibi kurumların desteği ile faaliyetlerine devam edecek bir yüksek öğrenim kurumudur.

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • İslam ekonomisi kavramını, bu kavramın temel tezlerini ve argümanlarını derinlemesine incelemek
  • İslam ekonomi doktrininin hukuk, ahlak ve diğer bilimlerle ilişkisini mukayeseli olarak tartışmak
  • İslam ekonomisinin konvansiyonel iktisat teorilerinden farklılaşan ve benzeşen özellikleri hakkında derin bilgi sahibi olmak
  • İslam ekonomisinin ferdî ve kolektif mülkiyet mefhumlarına bakış açısını ve bu konudaki görüşleri yakından incelemek
  • İslami finans kavramı hakkında farkındalık edinip İslami finans ürünlerinin neler olduğu ve hangi sözleşmelere dayandığı konusunu isimli akitler üzerinden yakından görmek
  • İslami finansta sermaye ve risk yönetimi hakkındaki temel tezleri ve yöntemleri tahlil etmek
  • İslam ekonomisi ve finansı hakkındaki klasik ve modern kaynakları etkin kullanabilme becerisini geliştirmek
  • İslami ekonomisi ve finansıyla ilgili terminolojiyi doğru kullanabilme konusunda klasik ve modern kaynaklar ışığında becerilerini geliştirmek
  • İslami finans konusunda kamu ve özel sektör kuruluşlarına bilgi ve danışmanlık desteği sunma yetkinliğini geliştirmek
  • Günümüz iktisadi problemlerinin çözümünde İslam ekonomisi perspektifinden öneriler sunma melekesini geliştirmek
  • Sosyal adalet düşüncesi hakında eleştirel ve karşılaştırmalı yöntemlere dayalı yorumda bulunabilme
  • İslami finans alanında yeni ve özgün ürün modelleri geliştirebilmek için gerekli akademik bilgi ve perspektifi kazanma
  • İslami finansta fon toplama ve fon kullandırım yöntemlerini konvansiyonel finans ürünleriyle mukayese eden analitik ve istatistiksel çalışmalar yapabilme
ULUSAL DÜZEY YETERLİLİKLERİ
8. DÜZEY (DOKTORA)
ULUSAL ALAN YETERLİLİKLERİ
(22-Beşeri Bilimler)
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.

- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak beşeri bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.

- Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

- Beşeri bilimler alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.

- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.

- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.

- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.

- Beşeri bilimler alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır.

- Beşeri bilimler alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir; beşeri bilimler alanında bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygular.

- Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.

- Beşeri bilimler alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.

- Beşeri bilimler alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.

- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.

- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

- Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.

- Beşeri bilimler alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirirerek bilginin sınırlarını genişletir.

- Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar.

- Beşeri bilimler alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.

- Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.

Öğrenme Yetkinliği

- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

- Beşeri bilimler alanında yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.

- Beşeri bilimler alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.

- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

- Beşeri bilimler alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.

- Beşeri bilimler alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinler arası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Alana Özgü Yetkinlik

- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.

- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.

- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

- Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.

- Beşeri bilimler alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar.

- Beşeri bilimler alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.

- Beşeri bilimler alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.

- Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alandaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.

- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçleri yönetir.

Müfredat

Müfredat