Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mimarlık ve Tasarım Fakültesi - Mimarlık

Program Tanımları

Kuruluş

Marmara Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın (YÖK), 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, 12.09.2020 tarihinde kurulmuştur. Bölümümüz, Marmara Üniversitesi’nin köklü geçmişi ve güçlü geleceği ile sağlam bir temele dayanırken, sahip olduğu insan gücü, eğitim anlayışı, akademik- bilimsel perspektifi ve heyecanı ile de güçlü bir mimarlık bilincini savunmaktadır. Mimarlık, algılanabilir ve tasavvur edilebilir yönü ile insana dair ontolojik bir yansımadır. Mimarlığa dair her fikir veya eylem , insanoğlunun evrendeki yolculuğunda bir iz bırakır. Bu yönüyle temelinde önemli bir sorumluluk ve bilinç taşır. Bölümümüz, bu anlamda mimarlığın anlam ve tasavvur boyutunun, temas ettiği tüm sanat, bilim, toplum ve uygulama alanlarıyla olan bütünselliğine önem verir. Öğrencilerimize, mimarlık eğitiminin omurgasını oluşturan atölyelerdeki entelektüel iklimle örülü bir sistem içinde kültürel, sosyal, çevresel, teknolojik, ekonomik ve politik olguları tasarımın ayrılmazlığı içinde yorumlama beceri kazandırmayı ve onları doğal, kamusal ve tarihsel çevreye duyarlı, sosyal sorumluluk bilinci yüksek, meslek etiğine sahip mimarlar olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Aynı zamanda, mimarlık mesleğinin etik ve onurunun, insan hayatına, mekâna, kente, topluma doğrudan etkiler bırakan doğasının, özünde, bahsedilen alanlara dair sorumluluk ve bilinç taşıyan meslek insanları ile güçlenenebileceği yaklaşımı ile öğrencilerimizin ulusal bağlamda olduğu kadar uluslararası bağlamda da fikir, söz ve donanım sahibi olmalarını hedeflemekteyiz.

Kazanılan Derece

-

Kabul ve Kayıt Koşulları

-

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

-

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

-

Program Profili

Marmara Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, 30 Haziran 2020 tarihinde kurulmuştur. Fakültemizde Mimarlık Bölümü ve Endüstriyel Tasarım Bölümü olmak üzere iki bölüm vardır. Hâlihazırda Mimarlık (İngilizce), Mimarlık, ile İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programları yürütülmektedir. Yeni bir yapılanma sürecinde olan Fakültemiz, Mimarlık (İngilizce) ve Endüstriyel Tasarım (İngilizce) olmak üzere iki yeni program ile yoluna devam edecektir. Esas gücünü Marmara Üniversitesi’nin köklü geçmişi ve kurumsal yapısından alan fakültemiz, akademik kadrosu, halihazırda yürütülen ve tamamlanmış bilimsel araştırma projeleri ve süregelen yurtdışı eğitim-öğretim hareketlilikleri (ERASMUS) ile güçlenmeye devam etmektedir. Mehmet Genç Külliyesi’nin yer aldığı eşsiz tarihi, kültürel ve mekânsal değerlere sahip ortamı da ayrıca değer katmaktadır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

-

Üst Derece Programlarına Geçiş

-

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

-

Mezuniyet Koşulları

-

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi (Mehmet Genç Külliyesi 7. Blok) Orhantepe Mahallesi, Turgut Özal Bulvarı, No: 21 Dragos, 34865 Kartal/İstanbul mimarlik.mtf@marmara.edu.tr https://www.instagram.com/marmara_arch/ https://mobile.twitter.com/MarUn_Arch https://www.facebook.com/marunmimarlik/ https://www.youtube.com/channel/UC2lExzRPtJLVLIZ0-DnLrXg

Bölüm Olanakları

-

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Kültürel Miras: Kültürel miras ve tarihi çevre koruma bilinci kazanma, tarihi yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlama konusunda gerekli teknik yetkinlik kazanma.

- Mimarlık Tarihi ve Kuramı: Mimarlık alanında gerek içinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını gerek dünya mimarlık tarihi içerisindeki örnekleri ve bunları şekillendiren tarihsel, kültürel, politik, ekonomik, ekolojik faktörleri anlama ve değerlendirme.

- Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlere ilişkin temel ilkeleri ve düşey, yanal ve depreme ilişkin kuvvetlere karşı koyabilen uygun taşıyıcı sistemlerin seçimini ve uygulamasını anlama.

- Fiziksel Çevre Kontrolü: Mekan tasarımında konfor koşullarını sağlayacak düzeyde aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. Tasarımda mekanik sistemler, tesisat, elektrik sistemler, düşey ulaşım, güvenlik ve yangından korunma gibi yapı servis sistemlerinin temel ilkelerini ve uygulanış biçimlerini anlama.

- Yapı Malzemeleri ve Yapım Teknolojisi: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarındaki ana ilkeleri anlama. Temel performans, estetik, nem transferi, uzun dönem dayanım, enerji ve malzeme kaynaklarına bağlı olarak yapı kabuk sistemlerinin uygun şekilde seçimi ve uygulanmasındaki ana ilkeleri kullanarak uygulama projesi hazırlama konusunda yetkinlik kazanma.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Tasarım Düşüncesi Becerisi: Mimari tasarım yaklaşımı geliştirme aşamasında doğru sorular sorabilme, fikirlerini yetkin bir şekilde gerekçelendirebilme, tasarıma ilişkin temel kuramsal, biçimsel ve çevresel ilkeleri kullanabilme.

- Mimari Tasarım: Bağlamsal ilişkiler ile kullanıcı ihtiyaçlarının mimari tasarım ölçeğinde ilişkilendirilmesi gereğini kavrayabilme. Mimari tasarıma girdi oluşturan sosyal, ekonomik, çevresel çok katmanlı konuları etkin olarak izleyebilme.

- Bütünleşik Tasarım: Sayısal tasarım, strüktürel tasarım, yapım - mühendislik ve donatı ile ilgili problemleri anlayabilme. Hem estetik hem de teknik gereksinmeleri sağlayan mimari tasarımlar yaratabilme.

- Kentsel Tasarım-Planlama: Kentsel planlama, kentsel tasarım ve planlama sürecinin gerektirdiği beceriler konusunda yeterli bilgiye sahip olma. Kentsel tasarım ölçeği ile yapısal ölçeği ilişkilendirebilme.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Proje Yönetimi ve Ekonomisi: Proje alma yöntemleri, danışman seçimi ve ekip oluşturma, iş planları, proje yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konuları anlama. Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin proje finansman yöntemleri ve fizibilite, yapım maliyet tahmini, yapım iş programı, işletme maliyetleri gibi bina maliyetlerinin temellerini anlama. İşverenin, yüklenicinin, kullanıcı gruplarının ve yerel toplumun arasındaki ilişkileri anlama ve gereksinimleri çözümleme.

Öğrenme Yetkinliği

- Araştırma Becerisi: Mimarlık mesleği çerçevesinde gerekli bilgilere ulaşabilme, ölçme ve değerlendirme süreçlerini yönetebilme, bu bilgileri farklı görüşlerle birlikte karşılaştırmalı olarak analiz edebilme.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- İletişim Becerisi: Tasarım düşüncesini aktarabileceği uygun temsil ortamlarını kullanabilme, çalışmalarını çeşitli mimari temsil araçlarıyla ifade edebilme ve bir yabancı dili, alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslararası sahada meslektaşlarıyla iletişim kurabilme düzeyinde kullanabilme.

Alana Özgü Yetkinlik

- Meslek Etiği: Mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin oluşumu için toplumsal, politik, kültürel ve çevresel konular ile ilgili gereken etik yaklaşımları anlama ve bu yaklaşımları birer girdi olarak mimari tasarım sürecinde kullanabilme.

- Yasalar, Yönetmelikler ve Yasal Sorumluluklar: İlgili yasa ve yönetmeliklere uygun yapım alanları, tesisler, sistemler tasarlayabilme, mimarın mesleki haklarını ve sorumluluklarını belirleyen yasal çerçeveyi anlama.

  • İletişim Becerisi: Tasarım düşüncesini aktarabileceği uygun temsil ortamlarını kullanabilme, çalışmalarını çeşitli mimari temsil araçlarıyla ifade edebilme ve bir yabancı dili, alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslararası sahada meslektaşlarıyla iletişim kurabilme düzeyinde kullanabilme.
  • Araştırma Becerisi: Mimarlık mesleği çerçevesinde gerekli bilgilere ulaşabilme, ölçme ve değerlendirme süreçlerini yönetebilme, bu bilgileri farklı görüşlerle birlikte karşılaştırmalı olarak analiz edebilme.
  • Tasarım Düşüncesi Becerisi: Mimari tasarım yaklaşımı geliştirme aşamasında doğru sorular sorabilme, fikirlerini yetkin bir şekilde gerekçelendirebilme, tasarıma ilişkin temel kuramsal, biçimsel ve çevresel ilkeleri kullanabilme.
  • Meslek Etiği: Mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin oluşumu için toplumsal, politik, kültürel ve çevresel konular ile ilgili gereken etik yaklaşımları anlama ve bu yaklaşımları birer girdi olarak mimari tasarım sürecinde kullanabilme.
  • Mimari Tasarım: Bağlamsal ilişkiler ile kullanıcı ihtiyaçlarının mimari tasarım ölçeğinde ilişkilendirilmesi gereğini kavrayabilme. Mimari tasarıma girdi oluşturan sosyal, ekonomik, çevresel çok katmanlı konuları etkin olarak izleyebilme.
  • Bütünleşik Tasarım: Sayısal tasarım, strüktürel tasarım, yapım - mühendislik ve donatı ile ilgili problemleri anlayabilme. Hem estetik hem de teknik gereksinmeleri sağlayan mimari tasarımlar yaratabilme.
  • Kentsel Tasarım-Planlama: Kentsel planlama, kentsel tasarım ve planlama sürecinin gerektirdiği beceriler konusunda yeterli bilgiye sahip olma. Kentsel tasarım ölçeği ile yapısal ölçeği ilişkilendirebilme.
  • Kültürel Miras: Kültürel miras ve tarihi çevre koruma bilinci kazanma, tarihi yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlama konusunda gerekli teknik yetkinlik kazanma.
  • Mimarlık Tarihi ve Kuramı: Mimarlık alanında gerek içinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını gerek dünya mimarlık tarihi içerisindeki örnekleri ve bunları şekillendiren tarihsel, kültürel, politik, ekonomik, ekolojik faktörleri anlama ve değerlendirme.
  • Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlere ilişkin temel ilkeleri ve düşey, yanal ve depreme ilişkin kuvvetlere karşı koyabilen uygun taşıyıcı sistemlerin seçimini ve uygulamasını anlama.
  • Fiziksel Çevre Kontrolü: Mekan tasarımında konfor koşullarını sağlayacak düzeyde aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. Tasarımda mekanik sistemler, tesisat, elektrik sistemler, düşey ulaşım, güvenlik ve yangından korunma gibi yapı servis sistemlerinin temel ilkelerini ve uygulanış biçimlerini anlama.
  • Yapı Malzemeleri ve Yapım Teknolojisi: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarındaki ana ilkeleri anlama. Temel performans, estetik, nem transferi, uzun dönem dayanım, enerji ve malzeme kaynaklarına bağlı olarak yapı kabuk sistemlerinin uygun şekilde seçimi ve uygulanmasındaki ana ilkeleri kullanarak uygulama projesi hazırlama konusunda yetkinlik kazanma.
  • Proje Yönetimi ve Ekonomisi: Proje alma yöntemleri, danışman seçimi ve ekip oluşturma, iş planları, proje yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konuları anlama. Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin proje finansman yöntemleri ve fizibilite, yapım maliyet tahmini, yapım iş programı, işletme maliyetleri gibi bina maliyetlerinin temellerini anlama. İşverenin, yüklenicinin, kullanıcı gruplarının ve yerel toplumun arasındaki ilişkileri anlama ve gereksinimleri çözümleme.
  • Yasalar, Yönetmelikler ve Yasal Sorumluluklar: İlgili yasa ve yönetmeliklere uygun yapım alanları, tesisler, sistemler tasarlayabilme, mimarın mesleki haklarını ve sorumluluklarını belirleyen yasal çerçeveyi anlama.
ULUSAL DÜZEY YETERLİLİKLERİ
6. DÜZEY (LİSANS)
ULUSAL ALAN YETERLİLİKLERİ
(58-Mimarlık ve Yapı)
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.

- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.

- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.

- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.

- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.

- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.

- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.

- Kültürel Miras: Kültürel miras ve tarihi çevre koruma bilinci kazanma, tarihi yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlama konusunda gerekli teknik yetkinlik kazanma.

- Mimarlık Tarihi ve Kuramı: Mimarlık alanında gerek içinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını gerek dünya mimarlık tarihi içerisindeki örnekleri ve bunları şekillendiren tarihsel, kültürel, politik, ekonomik, ekolojik faktörleri anlama ve değerlendirme.

- Taşıyıcı Sistemler: Taşıyıcı sistemlere ilişkin temel ilkeleri ve düşey, yanal ve depreme ilişkin kuvvetlere karşı koyabilen uygun taşıyıcı sistemlerin seçimini ve uygulamasını anlama.

- Fiziksel Çevre Kontrolü: Mekan tasarımında konfor koşullarını sağlayacak düzeyde aydınlatma, akustik, iklimlendirme vb. yapı fiziği ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlama. Tasarımda mekanik sistemler, tesisat, elektrik sistemler, düşey ulaşım, güvenlik ve yangından korunma gibi yapı servis sistemlerinin temel ilkelerini ve uygulanış biçimlerini anlama.

- Yapı Malzemeleri ve Yapım Teknolojisi: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarındaki ana ilkeleri anlama. Temel performans, estetik, nem transferi, uzun dönem dayanım, enerji ve malzeme kaynaklarına bağlı olarak yapı kabuk sistemlerinin uygun şekilde seçimi ve uygulanmasındaki ana ilkeleri kullanarak uygulama projesi hazırlama konusunda yetkinlik kazanma.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.

- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.

- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

- Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.

- Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.

- Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.

- Tasarım Düşüncesi Becerisi: Mimari tasarım yaklaşımı geliştirme aşamasında doğru sorular sorabilme, fikirlerini yetkin bir şekilde gerekçelendirebilme, tasarıma ilişkin temel kuramsal, biçimsel ve çevresel ilkeleri kullanabilme.

- Mimari Tasarım: Bağlamsal ilişkiler ile kullanıcı ihtiyaçlarının mimari tasarım ölçeğinde ilişkilendirilmesi gereğini kavrayabilme. Mimari tasarıma girdi oluşturan sosyal, ekonomik, çevresel çok katmanlı konuları etkin olarak izleyebilme.

- Bütünleşik Tasarım: Sayısal tasarım, strüktürel tasarım, yapım - mühendislik ve donatı ile ilgili problemleri anlayabilme. Hem estetik hem de teknik gereksinmeleri sağlayan mimari tasarımlar yaratabilme.

- Kentsel Tasarım-Planlama: Kentsel planlama, kentsel tasarım ve planlama sürecinin gerektirdiği beceriler konusunda yeterli bilgiye sahip olma. Kentsel tasarım ölçeği ile yapısal ölçeği ilişkilendirebilme.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

- Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir.

- Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.

- Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.

- Proje Yönetimi ve Ekonomisi: Proje alma yöntemleri, danışman seçimi ve ekip oluşturma, iş planları, proje yöntemleri, hizmet sözleşmeleri vb. konuları anlama. Bina yapım ve kullanım maliyetine ilişkin proje finansman yöntemleri ve fizibilite, yapım maliyet tahmini, yapım iş programı, işletme maliyetleri gibi bina maliyetlerinin temellerini anlama. İşverenin, yüklenicinin, kullanıcı gruplarının ve yerel toplumun arasındaki ilişkileri anlama ve gereksinimleri çözümleme.

Öğrenme Yetkinliği

- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,

- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

- Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.

- Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.

- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.

- Araştırma Becerisi: Mimarlık mesleği çerçevesinde gerekli bilgilere ulaşabilme, ölçme ve değerlendirme süreçlerini yönetebilme, bu bilgileri farklı görüşlerle birlikte karşılaştırmalı olarak analiz edebilme.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.

- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.

- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.

- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

- En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.

- İletişim Becerisi: Tasarım düşüncesini aktarabileceği uygun temsil ortamlarını kullanabilme, çalışmalarını çeşitli mimari temsil araçlarıyla ifade edebilme ve bir yabancı dili, alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslararası sahada meslektaşlarıyla iletişim kurabilme düzeyinde kullanabilme.

Alana Özgü Yetkinlik

- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.

- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

- Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

- Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.

- Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.

- İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder.

- Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir.

- Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.

- Meslek Etiği: Mimari tasarım ve uygulamada mesleki muhakemenin oluşumu için toplumsal, politik, kültürel ve çevresel konular ile ilgili gereken etik yaklaşımları anlama ve bu yaklaşımları birer girdi olarak mimari tasarım sürecinde kullanabilme.

- Yasalar, Yönetmelikler ve Yasal Sorumluluklar: İlgili yasa ve yönetmeliklere uygun yapım alanları, tesisler, sistemler tasarlayabilme, mimarın mesleki haklarını ve sorumluluklarını belirleyen yasal çerçeveyi anlama.