Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans Dereceli Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Periodontoloji

Program Tanımları

Kuruluş

Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı Periodontoloji Doktora Eğitimi 1984-1985 eğitim-öğretim yılı itibarı ile öğretime başlamıştır. Periodontoloji Anabilim Dalı bu alanda yeterli bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip kalifiye araştırmacılar yetiştirmektedir.

Kazanılan Derece

Periodontoloji Anabilim Dalında Doktora Programını başarı ile tamamlayan mezunlar Periodontoloji alanında Doktora derecesi almaya hak kazanırlar.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lisans Dereceli Doktora Programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Bu programa alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, yarıyıl başlamadan önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi, mülakat yer ve tarihi ilan edilir. Mülakata kabul koşulları: Marmara Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim yönetmeliğine uygun olmak, 5 yıllık Dişhekimliği Fakültesi lisans programını tamamlamış olmak, Akademik personel ve Lisansüstü Giriş sınavından (ALES) en az 70 almak (sayısal veya eşit ağırlıklı alandan), ÜDS'den en az 60 veya eşdeğerini almaktır. Kayıt koşulları: ALES puanın %50'sinin, lisans kademesi mezuniyet başarı notunun %15'inin ve mülakat notunun %35'inin toplam olan başarı notunun 70'in üzerinde olmasıdır.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Diş Hekimliği Fakültesi, 5 yıllık Diş Hekimliği Bölümü lisans programını tamamlamış olmak.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Yeterlik sınavı ile öğrencinin temel konular ve doktora çalışmasıyla ilgili konularda derinliğe sahip olup olmadığının sınanır. Öğrencinin yeterlilik sınavına girebilmeleri için toplam 42 krediden az olmamak koşuluyla en az 14 adet dersi, 100 üzerinden en az 75 alarak başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Yeterlilik sınavları, Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından önerilip Yönetim Kurulu tarafından onaylanan ve sürekli görev yapan 5 kişilik Doktora Yeterlilik Komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak ve değerlendirmek amacı ile 5 üyeli sınav jürileri kurabilir. Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınav süresi en az 90, en çok 120 dakika, sözlü sınav süresi en az 60, en çok 90 dakikadır. Doktora Yeterlik Komitesi, sınav jüri önerileri ve öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde ilgili Enstitüye tutanakla bildirilir. Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci, bir sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir. Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve Yönetim Kurulunun onayı ile bir ay içinde tez konusu ile ilgili bir Tez İzleme Komitesi oluşturulur. Tez İzleme Komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Tez önerisi kabul edilen öğrenci için Tez İzleme Komitesi, Ocak, Temmuz veya Haziran, Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez salt çoğunlukla toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en az bir ay önce Komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir yıl sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, Komite tarafından “başarılı” veya “başarısız” olarak değerlendirilir. Doktora tezinin sonuçlandırılması aşamasındaki öğrenci, elde ettiği sonuçları ilgili Kurul tarafından kabul edilen kurallara uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Doktora tez jürisi, ilgili Program Başkanı ve Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve Yönetim Kurulunun onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin Tez İzleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az biri başka bir yükseköğretim kurumunun aynı veya yakın ana bilim dalında görevli öğretim üyesi olmak üzere beş kişiden oluşur. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Sınav süresi en az 75, en çok 120 dakikadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri, tez hakkında üyelerce hazırlanmış olan raporları da dikkate alarak, salt çoğunlukla “kabul”, “red” veya “düzeltme” kararı verir. Bu karar, ilgili Ana Bilim Dalı Başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili Enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi reddedilen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.

Program Profili

Bu programa kayıt olan öğrencilere, periodontoloji eğitiminde temel kavramlar, araştırma alanları, araştırma teknikleri ve güncel eğitim öğretim uygulamaları tanıtılır, öğrencilerin periodontoloji eğitiminde araştırmacı olarak kendi gelişimlerine katkı sağlayacak bir araştırma projesi yürütmelerine olanak sağlar. Program periodonsiyum, periodontal hastalıkların sınıflandırılması, periodontal hastalıkların mikrobiyolojisi, periodontolojide araştırma metotları, periodontolojide hasta takibi ve önemi, periodontal tedavi prensipleri ve cerrahi tedavi konularında dersler içermektedir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

T. C. Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastanelerde ve ağız ve diş sağlığı merkezlerinde periodontoloji uzmanı, Ulusal ve Uluslararası yüksek öğretim kurumlarında akademik kadro, özel sağlık kurumlarında periodontoloji uzmanı olarak çalışabilecektir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans dereceli doktora programını başarıyla tamamlayan mezunlar Doçent Doktor olmak için başvuru koşullarını sağlamaları ve Doçentlik sınavında jüri üyeleri önünde başarılı olmaları durumunda bir üst derece olarak Doçent Doktor olabilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Genel olarak yıl içi değerlendirmelerinin (Vize, ödev, proje vb.) %40’ı, yıl sonu değerlendirmelerinin (final, ödev, proje vb.) %60’ının toplamının 75'i geçmesi ve hazırlanacak doktora tezinin akademik jüri tarafından başarılı bulunması

Mezuniyet Koşulları

Program boyunca alınan en az 14 dersi başarı ile tamamlanması ve 42 kredinin doldurulması sonrasında yapılan yeterlilik sınavında jüri tarafından başarılı bulunması, takiben hazırlanan doktora tezinin akademik jüri tarafından başarılı bulunması gerekmektedir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Prof. Dr. Bahar Kuru, M. Ü. Dişhekimliği Fakültesi Periodontoloji A. D., Güzelbahçe Büyükçiftlik Sk. No:6 Nişantaşı 34356, İstanbul. 0212 231 91 20 bkuru@marmara.edu.tr

Bölüm Olanakları

-

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Kişisel eğitim gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olmalı.
  • Periodonsiyumu değerlendirmede, hastalıkları tanımada ve prognozun tayininde yeterli olmalı.
  • Hiç yardım almadan mantıklı ve belli bir düzen ve süre içerisinde hastanın ihtiyaçlarını ve durumunu değerlendirerek entegre bir tedavi planı yapmaya müktedir olmalı.
  • Uygun oral hijyen eğitimini hastaya verebilmeli ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmeli.
  • Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olmalı, etkene yönelik olarak antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmeli ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmeli.
  • Özel periodontal veya sistemik probleme sahip, komplike hastaların multidisipliner yaklaşımla değerlendirmesini yapabilmeli ve tedavi alternatifleri geliştirebilmeli.
  • İleri periodontal cerrahi tedavi gereksinimini belirlemede, açıklamada, tartışmada ve en iyi seçeneğe karar vermede ve uygulamada yeterli olmalı.
  • İmplantlar ve implant tedavileriyle ilgili temel bilgileri, hasta seçimini, doğru tedavi planlamasını, komplikasyonlarını bilmeli. Cerrahi hazırlık ve uygulamasını etkin güvenilir şekilde yapabilmeli.
  • İmplant uygulamaları sonrasında ortaya çıkabilecek problemlerin tedavisini yapabilmeli.
  • Periodontal tedavi sonuçlarını değerlendirebilmeli ve risk faktörlerini gözönüne alarak hastayı izleme ve idame yetkinliğine sahip olmalı.
  • Bilimsel yayınlara ulaşım, kritik değerlendirme, yorumlama, hipotez kurabilme, araştırma planlama, bilimsel yazım, sözlü ifade ve savunma gibi akademik yetkinlikleri kazanmış olmalı.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat