Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İşletme

Program Tanımları

Kuruluş

2005 - 2006 Eğitim Öğretim yılında öğrenci alımına başlanmıştır.

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

Detaylı Bilgi İçin Enstitü Rehberi: http://sbe.marmara.edu.tr/rehber.pdf

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Formal

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Detaylı Bilgi İçin Enstitü Rehberi: http://sbe.marmara.edu.tr/rehber.pdf

Program Profili

Öğrencilerimiz iki yarıyılda toplam 10 dersten başarılı olup, bir adet proje hazırlayarak bu programdan mezun olurlar.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Pazarlama Yönetimi ile ilgili alanlar (Marka Yönetimi, Ürün Yönetimi, Pazarlama Araştırmaları gibi)

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlarımız ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında doktora öğrenimlerine yönelebilirler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Detaylı Bilgi İçin Enstitü Rehberi: http://sbe.marmara.edu.tr/rehber.pdf

Mezuniyet Koşulları

Öğrencilerimiz iki yarıyılda verilen dersleri başarıyla tamamlayıp, hazırladıkları projeyi teslim ederek mezuniyet derecesi alırlar.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Program Başkanı: Prof. Dr. Ahmet Ercan GEGEZ Adres: Marmara Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü Bahçelievler Yerleşkesi Bahçelievler / İSTANBUL Telefon: 0212 - 507 99 25 dahili: 1301

Bölüm Olanakları

-

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Firma değerinin mali tablolarla yorumlanmasının öğretilmesi
  • Pazarlama araştırma süreçlerinin tüm boyutlarıyla analiz edilmesi
  • Global pazarlardaki işletme politikalarının yorumlanmasının öğretilmesi
  • Global pazarlarda lojistiğin firmalar açısından öneminin vurgulanması
  • Kültürlerarası farklılıkların ortaya konularak pazarlama stratejilerinin oluşturulması
  • Global pazarlarda farklılaşarak bir marka olabilme sürecinin analiz edilmesi
  • Bütünleşik pazarlama iletişiminin global pazarlarda stratejik olarak değerlendirilmesinin öğretilmesi
  • Temel pazarlamadaki pazarlama karması unsurlarının global pazarlara uygulanmasının sağlanması
  • Uluslararası pazarlarda çeşitli dış ticaret stratejilerinin uygulanarak rekabet avantajı yaratabilmenin analizi
  • Global pazarlarda elektronik ticaretin uygulanabilirliğinin öğretilmesi

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat