Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Program Tanımları

Kuruluş

Halkla İlişkiler Doktora programı 1995'de kuruldu

Kazanılan Derece

Doktora

Kabul ve Kayıt Koşulları

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü mevzuat kitabında belirtilen koşul ve kurallar geçerlidir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Formal

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü mevzuat kitabında belirtilen koşul ve kurallar geçerlidir.

Program Profili

Bu programı genellikle iletişim, güzel sanatlar, işletme, felsefe, sosyoloji, psikoloji, dil bilimi ve edebiyat fakültelerinden mezun olan adaylar tercih etmektedir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Candan Ölçer (İTÜ Öğretim Görevlisi), Melih Baştak (İstanbul Emniyet Müdürlüğü Özel Kalem Müdürü), Sevinç Koçak (T.C. Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı İletişim Koordinatörü), Yrd.. Doç. Dr. Abdullah Özkan (AREL Üniv. Gazetecilik Bölüm Başkanı)

Üst Derece Programlarına Geçiş

-

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için bir vize ve bir final sınavı yapılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü mevzuat kitabında belirtilen koşul ve kurallar geçerlidir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Nişantaşı Kampusü, Büyükçiftlik Sokak No: 6 Nişantaşı –Şişli 0212 233 04 47 (Program Başkanı: Prof. Dr. Melda Cinman)

Bölüm Olanakları

-

Program Çıktıları

Öğrenci işleri tarafından içerik girilmemiştir.

  • Disiplinler arası takım çalışması becerisi kazanmak
  • Anlama ve ifade etme yeteneklerinin kazanmak
  • Proje tasarlama, yürütme ve değerlendirilmesi hakkında beceri kazanmak
  • Meslekte profesyonellik ve etik (ahlaki) sorumluluklar kazanmak
  • Yazılı ve sözlü iletişim becerisini geliştirmek.
  • İletişim mesleğinin küresel ve toplumsal etkilerinin anlaşılmasına yardımcı olmak.
  • Güncel olaylar hakkında bilgi edinmek ve bunları iletişim mesleği kapsamında analiz etmek
  • İletişim uygulamalarında gerekli teknik ve modern araçları kullanma becerisini kazanmak
  • Farklı iletişim sistemlerini bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilme yeteneği vermek.
  • İletişim sistemlerinin global ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak.

Öğrenci işleri tarafından içerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat