Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Doktora - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler

Program Tanımları

Kuruluş

Bu program 1998 yılında açılmıştır.

Kazanılan Derece

Doktora

Kabul ve Kayıt Koşulları

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü mevzuat kitabında belirtilen koşul ve kurallar geçerlidir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Formal

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü mevzuat kitabında belirtilen koşul ve kurallar geçerlidir.

Program Profili

Bu programı genellikle iletişim, güzel sanatlar, işletme, felsefe, sosyoloji, psikoloji, dil bilimi ve edebiyat fakültelerinden mezun olan adaylar tercih etmektedir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Yeşim Ulusu (Bahçeşehir Üniversitesi öğretim üyesi), Eda Balkaş (Yalova Üniversitesi öğretim üyesi), Nazlım Tüzel (Marmara Üniversitesi öğretim üyesi), Greci Sanje (Bilgi Üniversitesi öğretim üyesi), Ezgi Yıldız (Kültür Üniversitesi öğretim üyesi)

Üst Derece Programlarına Geçiş

-

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için bir vize ve bir final sınavı yapılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü mevzuat kitabında belirtilen koşul ve kurallar geçerlidir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Nişantaşı Kampusü, Büyükçiftlik Sokak No: 6 Nişantaşı –Şişli 0212 233 04 47

Bölüm Olanakları

-

Program Çıktıları

Öğrenci işleri tarafından içerik girilmemiştir.

  • İletişimin kültürel boyutlarını inceleyebilecek ve üzerinde akademik çalışmalar yapabilir.
  • Mesaj stratejisini kurumsal çerçevede ele alabilir
  • Reklamcılığın temeli, multimedya, internet ve mobil iletişim pazarlama ilkeleri alanında bilgiye sahip olur.
  • Reklam kampanyaları planlama ve değerlendirme aşamalarında temel yöntemler
  • Reklamcılık ve diğer pazarlama iletişimi çabalarının yorumlanma yeteneği
  • Marka, marka imajı, marka yaratmak ve marka denkliği konusunda yetenek kazanır.
  • Bütünleşik pazarlama yönetimi ve stratejik rolü
  • Dağıtım kanalları, perakendecilik ve satın alma noktasıyla ilgili strateji oluşturma
  • Bilimsel araştırmanın ve sosyal olguların özellikleri
  • Yaratıcı düşünce ve reklam yazarlığı ve ilgili süreç

Öğrenci işleri tarafından içerik girilmemiştir.

Müfredat